Hej! Jag har märkt att merparten av mina besökare nu kommer från mobila enheter, och det får mig att fundera på om jag behöver satsa ännu mer på mobil SEO. Vad tycker ni – hur viktigt är mobil SEO 2024? Gör det verkligen en så stor skillnad?
top of page
For å se hvordan dette fungerer går du til livesiden din.
2 kommentarer
bottom of page
Ett annat tips är att testa din webbplats på olika mobila enheter och se hur användarupplevelsen känns. En vanlig utmaning är att knappar och länkar är för små eller svåra att trycka på. Google PageSpeed Insights och Google’s mobilvänlighetstest kan vara till stor hjälp. Mobil SEO är inte bara för att förbättra placeringar, utan för att säkerställa att besökarna stannar på din sajt och har en bra upplevelse.
Hej! Mobil SEO är otroligt viktigt 2024, särskilt med tanke på att majoriteten av trafiken nu kommer från mobila enheter. Google prioriterar mobilvänliga webbplatser genom sin "mobile-first indexing", vilket innebär att din webbplats rankas baserat på mobilversionen först. För att säkerställa att din sajt presterar bra på mobila enheter, bör du fokusera på snabba laddningstider, responsiv design och användarvänlighet. Verktyg som Digital marknadsföring med SEOMonkey.se kan hjälpa dig att analysera och optimera din mobil SEO. En stark mobilanpassad webbplats gör verkligen en stor skillnad för både användarupplevelse och ranking!